تلفن

02166565403

Email

info(@)mehrdadlaw.ir

Menu

راههای پیداکردن پلاک ثبتی برای توقیف

0 نظر

رای توقیف اموال غیر منقول محکوم له، خواهان یا ذی نفع می بایست مشخصات ملک و پلاک ثبتی آن را دردست داشت باشد. در صورتی که شماره پلاک ثبتی را در دست نداشته باشید اجرای حکم و اداره ثبت به درخواست توقیف ترتیب اثر نخواهند داد پس باید با توسل به راههایی پلاک ثبتی املاک خوانده را بدست آورد که در زیر به بعضی طرق اشاره می شود یا شما می توانید هر یک از این:

  1. از روی پلاک ثبتی املاک مجاور :
    یکی از ساده ترین راههای بدست آوردن پلاک ثبتی با مراجعه به املاک مجاور و بدست آوردن پلاک ثبتی آنهاست. در صورت همکاری همسایگان و ارائه پلاک ثبتی املاک مجاور می توان پلاک ثبتی نشانی مورد نظر را بدست آورد
  2. درخصوص املاک ثبت شده که سابقه نقل و انتقال نه چندان دور در اداره ثبت اسناد و املاک داشته باشند میتوان با ارائه استعلام دادگاه، درخواست مشخصات ملک از جمله پلاک ثبتی نمود. در مورد اعسار ماده 19 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی بدست آوردن مشخصات و شناسایی اموال مدعی اعسار با محکوم علیه را تسهیل نموده است. طبق این ماده و تبصره آن مراجعی مانند اداره ثبت و شهرداری مکلفند به دستور دادگاه فهرست و مشخصات اموال متعلق به محکوم علیه و نیز فهرست نقل و انتقال و هر نوع تغییر دیگر در اموال مذکور را از زمان یکسال قبل از صدور حکم قطعی به بعد به دادگاه استعلام کننده اعلام کنند.
  3. دریافت پلاک ثبتی با مراجعه به سازمان آب:
    می توان با درخواست کتبی از اداره آب شهر یا منطقه یا ارائه پلاک ثبتی نشان مورد نظر را درخواست نمود البته سازمان آب دراین خصوص وظیفه ای ندارد و بدون ارائه استعلام دادگاه می تواند از پاسخ دادن استنکاف نماید.
  4. مراجعه به شهرداری :
    اگر ملک مزبور در سالهای اخیر دارای سابقه بازسازی یا نوسازی باشد می توان با ارائه استعلام دادگاه از شهرداری مربوطه تقاضای پلاک ثبتی نشانی مورد نظر را درخواست نمود.